יום שבת, 21 בפברואר 2015

ההיסטוריה של המשחק באבלס. או איך שאוהבים לומר: איך נולד באבלס.

באבלס (באנגלית: באבלס שוטר) הוא שיבוט של המשחק המיתולוגי "פאזל בועות 2" אשר נוצר בשנת 1995 על ידי החברה היפנית "טאיטו". חברה זו פיתחה חומרה ותוכנה עבור משחקי וידאו משנת 1953. במרוצת השנים היא נרכשה על ידי חברת "סקוור אניקס" (אוגוסוט 2005) בסכום של 409 מיליון דולר, סכום עתק לאותם ימים.
החברה שיצרה את הסנונית הראשונה שהובילה לבאבלס
Puzzle Bobble 2 - המקור לבאבלס

אך בשונה מ"באבל 2 פאזל", משחק הבאבלס שאנו מכירים הופיע לראשונה במחשב עם  שחרורו ב-26 למרץ 2001, על ידי יזם מזדמן. אסור לשכוח שהמשחק SNOOD שעובד על אותו רעיון של באבלס נוצר לפניו, אך הוא הופיע בהתחלה רק בפלטפורמות אחרות כמו פאלם ומאק. וכשהפך להיות זמין למחשבי פי סי רגילים, זה כבר היה לאחר שנת 2001, כך שעל דפי ההיסטוריה המשחק באבלס קטף את התהילה.
סנוד, המשחק שקדם לבאבלס.
יוצרי המשחק תכננו אותו בקפידה כמוצר לילדים. משחק שיעביר להם את הזמן ויגרום להם הנאה מרבית. אבל, המכניקה הממכרת של המשחק בשילוב הכללים הפשוטים שלו גרמו לכך שהוא זכה לקהל נרחב יותר מהמצופה. הוא הפך לנחשק גם בעיני נערים ומבוגרים. פשטותו גרמה להתפשטותו למכשירים ניידים, קונסולות פשוטות ואפילו טאבלטים של ימינו. כיום לא קיים אתר  של משחקי רשת פשוטים שמוותר עליו. המשחק מצא את עצמו באתרי המשחרים הכי פופולריים בעולם כמו: GameHouse, Addictinggames, WildTangent, SpilGames, Kaisergames.

לסיכום:
אנו מעריכים שאם באבלס היה פורץ לעולם עשר שנים מאוחר יותר, בעידן שהטכנולוגיה מחוברת לכולם לווריד, המשחק היה עושה את מה שקנדי קראש עשה. זה לא שבאבלס לא שם אבן דרך בהתפתחות משחקי הארקיד, זה פשוט שהם יכולו להיות אחת מהחברות היקרות והמכניסות ביותר בעולם.
באבלס. פשטות, קלות ובלי כפתורים. ממשק מנצח

  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה